Попередня підготовка |
Вибіркова дисципліна базується на знаннях з філософії, віковій фізіології та валеології, охорони праці в галузі. |
Зміст дисципліни |
Під час вивчення дисципліни студенти набувають знань з таких питань як: основні функції їжі; система травлення і процеси травлення; вплив харчування на функціонування основних систем організму людини; фізіолого-гігієнічне значення білків, жирів, вуглеводів, вітамінів та мінералів; фізіолого-гігієнічні основи харчування різних вікових та професійних груп населення. |
Чому це цікаво/треба вивчати |
Відбувається підготовка майбутніх учителів технологій до організації та проведення занять за профілем «Кулінарія» шляхом формування у студентів системи відповідних методичних знань, вмінь та навичок. |
Компетентності |
- здатність до дотримання правил здоров’язбереження; - здатність до безпечної діяльності та збереження навколишнього середовища; - здатність виховувати в учнів любов і потребу в праці; - здатність використовувати інформаційні технології та сучасні мультимедійні засоби у процесі роботи над проектом та його презентації; - здатність дотримуватись вимог з охорони праці, протипожежної безпеки, захисту довкілля. |
Чому можна навчитися (результати навчання) |
знати: будову і функції органів травлення людини; сучасні проблеми харчування різних категорій населення; основні поняття про імунітет і продукти харчування, що здатні його підвищувати; функції і процеси життєдіяльності організму, його органів, тканин, клітин; уміти: розраховувати фізіологічні норми харчування, складати та обґрунтовувати раціони харчування осіб різних соціальних та вікових груп. |
Види навчальної діяльності |
Лекції, практичні заняття, самостійна робота |
Критерії оцінювання |
Оцінюється усна відповідь на практичному занятті та виконані завдання з теми заняття (складання раціону для учнів); самостійна робота студентів; активність на заняттях при обговоренні проблемних питань. |
- Викладач: Царенко Ірина Леонтіївна
Попередня підготовка |
Креслення. Основи дизайну. |
Зміст дисципліни |
Загальні відомості про технічний рисунок і ескіз. Принципи зображення на площині тривимірних об'єктів. Лінійно-конструктивна побудова. Основи художньо-конструкторської діяльності в технологічній освіті. |
Чому це цікаво/ треба вивчати |
Ви зможете виконувати зображення на площині тривимірних об'єктів, щоб уміти створювати ескіз власного творчого задуму дизайн-проєкту |
Компетентності |
Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Здатність до наукового та творчого процесу. Здатність використовувати рисунок у практиці складання композиції і переробка їх у напрямку проєктування будь-якого об'єкту. Здатність виконувати лінійно-конструктивну побудову об’єктів. |
Чому можна навчитися (результати навчання) |
Самостійно й творчо розв’язувати професійні завдання, опанувати основи художньо-конструкторської діяльності в технологічній освіті |
Види навчальної діяльності |
Лекції, практичні, самостійна робота |
Критерії оцінювання |
Оцінюється виконання практичних завдань, творчих проєктів; написання підсумкової контрольної роботи та/або тесту. |
- Викладач: Абрамова Оксана Віталіївна
Попередня підготовка |
Вибіркова дисципліна базується на знаннях з хімії, віковій фізіології та валеології, математики, основ фізіології та гігієни харчування, охорони праці в галузі. |
Зміст дисципліни |
Під час вивчення дисципліни студенти набувають знань з таких питань як: наукові основи технологічних процесів в харчовій промисловості; асортимент виробів харчової промисловості; технологія хліба та хлібобулочних виробів; технологія макаронних виробів; прянощі та приправи; технологія м'ясних продуктів і технологія рибних продуктів. |
Чому це цікаво/треба вивчати |
Ви отримаєте належний рівень підготовки до організації та проведення занять у профільній школі за спеціалізацією «Кулінарія». |
Компетентності |
- здатність забезпечувати дотримання технології та раціональну експлуатацію інструментів і обладнання; - здатність до дотримання правил здоров’язбереження; - здатність до безпечної діяльності та збереження навколишнього середовища; - здатність виховувати в учнів любов і потребу в праці; - здатність використовувати інформаційні технології у процесі роботи над проектом та його презентації; - здатність дотримуватись вимог з ОП, протипожежної безпеки, захисту довкілля. |
Чому можна навчитися (результати навчання) |
знати: характер та зміст роботи вчителя технологій; методику розробки навчально-методичних матеріалів; уміти: формувати готовність учнів до професійного самовизначення старшокласників з урахуванням власних здібностей, уподобань, інтересів. |
Види навчальної діяльності |
Лекції, практичні заняття, самостійна робота. |
Критерії оцінювання |
Оцінюється усна відповідь на практичному занятті та виконані завдання з теми заняття (складання раціону для учнів); самостійна робота студентів; активність на заняттях при обговоренні проблемних питань. |
- Викладач: Царенко Ірина Леонтіївна
Попередня підготовка |
Основи техніки і технологій. Безпека життєдіяльності. Охорона праці в галузі. |
Зміст дисципліни |
Обов’язки та права учасників ДР. Дорожні знаки і дорожня розмітка. Регулювання ДР. Перехрестя. Особливі умови руху. Вимоги до технічного стану та обладнання ТЗ. |
Чому це цікаво/треба вивчати |
Ви зможете здати теоретичний екзамен з ПДР і отримаєте належний рівень підготовки до організації та проведення занять у профільній школі за спеціалізацією «Автосправа». |
Компетентності: |
- здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; - здатність застосовувати набуті знання в практичних ситуаціях; - здатність застосовувати знання сучасної техніки та технологій; - здатність дотримуватись вимог з охорони праці, протипожежної безпеки, захисту довкілля; - здатність застосовувати сучасні методи й освітні технології для забезпечення якості освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти, оцінювати їх ефективність. |
Чому можна навчитися (результати навчання) |
знати: зміст нормативно-правових документів, які регламентують дорожній рух в Україні, понятійний апарат з правил та організації дорожнього руху, обов’язки і права учасників дорожнього руху, правила безпечного руху транспортних засобів і пішоходів на дорозі, обов’язки посадових осіб щодо гарантування безпеки дорожнього руху та інші вимоги до організації безпечного руху транспортних засобів; уміти: орієнтуватися в дорожній обстановці, оцінювати дорожні ситуації та прогнозувати їх розвиток, користуватися нормативно-правовими актами у сфері дорожнього руху. |
Види навчальної діяльності |
Лекції, практичні заняття, самостійна робота |
Критерії оцінювання |
Оцінюється усна відповідь на практичному занятті; ІНДЗ; активність на заняттях при обговоренні проблемних питань; підсумковий тест |
- Викладач: Царенко Олександр Миколайович
Метою дисципліни "Теоретичні основи дизайну" є засвоєння теоретичного матеріалу та формування практичних умінь і навичок з дизайну.
Дана дисципліна має теоретично-практичний характер і сприяє практичному формуванню вмінь та навичок майбутніх вчителів технологій. Забезпечує майбутніх спеціалістів знаннями технологічного застосування законів природи, естетики суті і принципів взаємодії технічної і художньої культури та спонукає до творчої діяльності студентів в процесі теоретичного і практичного вивчення предмету. Дає можливість розширити поле діяльності вчителя в позакласній та позашкільній роботі, застосувавши отримані знання і вміння.
Завданням вивчення дисципліни «Теоретичні основи дизайну», яка посідає одне з провідних місць у фаховій підготовці майбутніх учителів технологій, є оволодіння майбутніми вчителями необхідними знаннями, уміннями і навичками з дизайну, формування готовності майбутніх вчителів до ефективного застосування набутих знань у освітньому процесі.
Навчимося виконувати креативні і сучасні творчі проєкти!
- Викладач: Чистякова Людмила Олександрівна
Попередня підготовка |
Матеріалознавство. Технології виробництва конструкційних матеріалів. Робочі машини. |
Зміст дисципліни |
Загальна будова і класифікація автомобілів. Функціональні властивості автомобілів. Будова і робота трансмісії. Ходова частина автомобіля. Механізми керування. Автомобіль і екологія. |
Чому це цікаво/треба вивчати |
Ви отримаєте належний рівень підготовки до організації та проведення занять у профільній школі за спеціалізацією «Автосправа». |
Компетентності |
-здатність використовувати систематизовані теоретичні та практичні знання щодо властивостей матеріалів та способи їх обробки у вирішенні професійних завдань; -здатність до швидкого опанування нових видів техніки, інноваційних технологій та передових методів організації творчої діяльності, знання загальних (методологічних, історичних, економічних, ергономічних, екологічних тощо) питань техніки та виробництва, будови й принципів дії технічних систем. |
Чому можна навчитися (результати навчання) |
знати: загальнотехнічну термінологію, види конструкційних матеріалів та технологію їх обробки; загальні питання технологій виробництва, будови і принципів дії технічних систем; уміти: застосовувати закони науки й техніки в процесі навчально-виробничої діяльності у закладах загальної середньої та позашкільної освіти учнівської молоді. |
Види навчальної діяльності |
Лекції, практичні заняття, самостійна робота |
Критерії оцінювання |
Оцінюється усна відповідь на практичному занятті; ІНДЗ; активність на заняттях при обговоренні проблемних питань. |
- Викладач: Рябець Сергій Іванович
- Викладач: Царенко Олександр Миколайович
Мета курсу: ознайомитися з основними передумовами появи самоорганзації та кібернетики як нових напрямів в сучасній науці та охарактеризувати перспективи розвитку освіти з позицій синергетики; напрями впровадження саморганізації в освіту; особливості впливу синергетики на процес самоорганізації людини; важливість формування синергетичного мислення; вміти: застосовувати синергетичний підхід для окреслення шляхів оптимізації побудови освітнього процесу; розуміти значення і зв’язок кібернетики з фізикою, робототехнікою і т.д.; сформувати уявлення про інформацію та інформаційні системи в сучасному суспільстві; навчитися використовувати елементи кібернетичних знань подальшій навчальній та професійній діяльності.
Зміст дисципліни охоплює теоретичні та методологічні основи самоорганізації: поняття і предмет синергетики, теорія самоорганізації, синергетична модель розвитку освіти (філософський аспект), синергетичні аспекти освіти (питання методології), теоретичні та методичні основи розвитку системно-синергетичного підходу в педагогіці; теорію та методику навчання фахових дисциплін на засадах самоорганізації: прояв самоорганізації у природознавстві, еволюційно-синергетична картина світу, теорія та методика навчання фахових дисциплін на засадах самоорганізації, синергетичний підхід у розвитку професійної майстерності сучасного педагога; основи кібернетики: виникнення кібернетики, кібернетика і фізика, кібернетика і роботи, інформація, інформаційні системи, перспективи розвитку кібернетики.
Результати навчання: навчитися працювати з різними інформаційно-цифровими джерелами, узагальнювати і систематизувати інформацію щодо теорії і практики організації освітнього процесу з використанням інноваційних підходів; розуміти особливості самоорганізуючих систем та особливостей їхнього прояву у різних сферах життя суспільства; знати закони кібернетики; вміти використовувати отримані знання у професійній діяльності.
- Викладач: Садовий Микола Ілліч