Опис дисципліни |
|
Назва дисципліни |
Методика викладання юридичних дисциплін у вищій школі |
Статус |
Вільного вибору аспіранта |
Рівень вищої освіти |
Третій (освітньо-науковий рівень) |
Курс, семестр |
2 курс, 4 семестр |
Обсяг кредитів, годин (з них: лекційні/практичні) |
3,5 кредити, 105 (12/14) |
Підсумковий контроль |
Залік |
Кафедра, яка забезпечує викладання |
Державно-правових дисциплін та адміністративного права. |
Викладач: ПІБ, науковий ступінь, вчене звання |
Рябовол Лілія Тарасівна, доктор педагогічних наук, професор |
Анотація |
|
Зміст дисципліни |
Розділ 1. Загальна частина Тема 1. «Методика викладання юридичних дисциплін у вищій школі» як наука і навчальна дисципліна. Тема 2. Система вищої юридичної освіти та система навчання юридичних дисциплін у вищій школі. Тема 3. Ґенеза вищої юридичної освіти в Україні. Тема 4. Науково-педагогічна діяльність викладача юридичних дисциплін у вищій школі. Тема 5. Мета і завдання вищої юридичної освіти. Розділ 2. Особлива частина Тема 6. Зміст вищої юридичної освіти як сукупність юридичних навчальних дисциплін/курсів. Тема 7. Зміст вищої юридичної освіти в структурно-функціональній площині. Тема 8. Засвоєння змісту юридичної освіти. Формування правових понять. Тема 9. Форми навчання юридичних дисциплін у вищій школі. Тема 10. Методи і технології навчання юридичних дисциплін у вищій школі. Тема 11. Контроль навчальних досягнень студентів у процесі вивчення юридичних дисциплін у вищій школі. Розділ 3. Спеціальна частина Тема 12. Методика викладання окремих юридичних дисциплін/тем у вищій школі. Тема 13. Позааудиторна навчально-виховна робота як складник вищої юридичної освіти. Тема 14. Вивчення юридичних дисциплін у зарубіжних країнах. |
Чому це цікаво/треба вивчати |
Вивчення даної дисципліни надасть можливість аспірантам засвоїти знання про організацію процесу навчання юридичних дисциплін у вищій школі, сприятиме розвитку у аспірантів професійно-методичної компетентності викладача юридичних дисциплін. |
Компетентності |
- Інтегральна компетентність – Здатність розв’язувати комплексні проблеми у процесі проведення досліджень з правової тематики, професійної правничої діяльності, викладання юридичних дисциплін у закладах вищої освіти. - ЗК1. Здатність до абстрактного, логічного, критичного мислення, аналізу та синтезу, узагальнення та систематизації. - ЗК2. Здатність до пошуку інформації з різних джерел, її оброблення та використання. - ЗК3. Здатність спілкуватися державною та іноземною мовами усно та письмово. - ЗК4. Здатність генерувати ідеї, формувати обґрунтовані судження, здійснювати вибір, приймати неупереджені й умотивовані рішення, брати участь в аргументованій дискусії. - ЗК5. Здатність працювати в команді, спільно вирішувати складні завдання, брати на себе відповідальність, організовувати роботу інших, лідерські навички. - ЗК6. Здатність планувати та організовувати діяльність, розподіляти час, розуміти важливість дедлайнів, працювати самостійно/ автономно, дисципліновано, добросовісно, пунктуально, відповідально, безпечно. - ЗК7. Здатність адаптуватися та діяти в різних/нових ситуаціях, бути стресостійким, критичним і самокритичним, визнавати й виправляти власні помилки. - ЗК8. Здатність до безперервного саморозвитку та самовдосконалення в особистісній та професійній сферах. - СК2. Здатність виявляти актуальні проблеми у галузі адміністративного права та досліджувати/ розв’язувати їх з урахуванням сучасних адміністративно-правових концепцій і доктрин, розширювати і переоцінювати вже існуючі знання і професійну практику. - СК4. Здатність проводити аналіз та інтерпретувати наявні наукові результати з подальшим використанням для вирішення завдань наукового дослідження, у професійній діяльності. - СК5. Здатність використовувати набуті теоретичні знання про наукові теорії, концепції та доктрини, а також практичні уміння і навички при проведенні наукового дослідження, у професійній діяльності. - СК6. Здатність використовувати міжнародні та вітчизняні нормативно-правові акти, судову практику, прецедентну практику ЄСПЛ у процесі проведення наукового дослідження, у професійній діяльності. - СК8. Здатність дотримуватися вимог академічної та професійної доброчесності. - СК9. Здатність комунікувати з питань, що складають сферу наукових та експертних знань, з колегами, широкою науковою спільнотою, суспільством у цілому. - СК11.Здатність організовувати/забезпечувати викладання юридичних дисциплін у закладах вищої освіти. |
Чому можна навчитися (результати навчання) |
У результаті опрацювання змісту навчальної дисципліни аспірант повинен продемонструвати наступні програмні результати навчання (ПРН): - ПРН 4. Знати актуальні концепції і доктринальні положення адміністративного права, адміністративно-деліктного права, засади діяльності органів публічної влади, публічного адміністрування - ПРН 5. Поглиблювати й переоцінювати вже існуючі знання і професійну практику, інтерпретувати ці знання у контексті досліджуваної проблеми та репрезентувати власне бачення шляхів її розв’язання. - ПРН 7. Проводити аналіз нормативно-правових актів, надавати рекомендації щодо їх удосконалення, розробляти проекти нормативно-правових актів при проведенні наукового дослідження, у професійній діяльності. - ПРН 8. Збирати інформацію з різних джерел, проводити її критичний аналіз та відбирати матеріали, необхідні для виконання завдань дослідження, професійної діяльності. - ПРН 9. Використовувати сучасні програмні продукти у сфері правничих технологій, інтегровані бази даних у галузі права. - ПРН 12. Знати та доцільно/професійно використовувати категоріально-понятійний апарат сучасної юридичної науки. - ПРН 13. Брати участь у науковій дискусії, використовувати глибокі знання про предмет дослідження, а також міждисциплінарні знання, для належного обґрунтування й переконливого аргументування власної наукової позиції. - ПРН 14. Організовувати викладання юридичних дисциплін у різних формах – проводити лекційні, семінарські/практичні заняття, консультації. - ПРН 15. Використовувати методи проблемного навчання, інтерактивні, проектні, інформаційно-комунікативні технології для ефективної організації викладання юридичних дисциплін у закладах вищої освіти. - ПРН 16. Застосовувати різні/доцільні форми й методи контролю навчальних досягнень здобувачів вищої освіти з юридичних дисциплін (усне опитування, тестування, контрольні роботи, есе тощо). - ПРН 17. Критично оцінювати особисті досягнення у науковій, професійній, педагогічній діяльності, рефлексувати та використовувати відповідні результати для подальшого самовдосконалення й розвитку. - ПРН 19. Виконувати вимоги академічної та професійної доброчесності. |
Види навчальної діяльності |
лекції, практична робота, командна робота |
Критерії оцінювання |
ECTS |
Web-посилання на силабус навчальної дисципліни на веб-сайті університету |
- Викладач: Рябовол Лілія Тарасівна
Опис дисципліни |
|
Назва дисципліни |
Актуальні проблеми адміністративної відповідальності |
Статус |
Вільного вибору аспіранта |
Рівень вищої освіти |
Третій (освітньо-науковий рівень) |
Курс, семестр |
2 курс, 4 семестр |
Обсяг кредитів, годин (з них: лекційні/практичні) |
3,5 кредити, 105 (12/14) |
Підсумковий контроль |
Залік |
Кафедра, яка забезпечує викладання |
Державно-правових дисциплін та адміністративного права. |
Викладач: ПІБ, науковий ступінь, вчене звання |
Соболь Євген Юрійович, юридичних наук, професор |
Анотація |
|
Зміст дисципліни |
Тема 1. Загально-методологічні засади адміністративної відповідальності, адміністративного правопорушення та адміністративних стягнень. Тема 2. Особливості провадження у справах про адміністративні правопорушення. Тема 3. Адміністративна відповідальність за окремі види правопорушень |
Чому це цікаво/треба вивчати |
Вивчення даної дисципліни надасть можливість аспірантам поглибити науково-теоретичні та практичні знання у сфері адміністративно-деліктного права загалом та адміністративної відповідальності зокрема, а також здійснювати виокремлення і аналіз основних проблем реалізації заходів, пов’язаних з притягненням осіб до вказаного виду юридичної відповідальності. |
Компетентності |
- Інтегральна компетентність (ІК): Здатність розв’язувати комплексні проблеми у галузі адміністративного права, а також дослідницько-інноваційної діяльності, застосовувати сучасну методологію наукових досліджень у галузі адміністративного права. - Загальні компетентності (ЗК): - ЗК1. Здатність до абстрактного, логічного, критичного мислення, аналізу та синтезу, узагальнення та систематизації. - ЗК2. Здатність до пошуку інформації з різних джерел, її обробка та використання. - ЗК3. Здатність спілкуватися державною мовою усно та письмово. - ЗК4. Здатність генерувати ідеї, формувати обґрунтовані судження, здійснювати вибір, приймати неупереджені та умотивовані рішення, брати участь в аргументованій дискусії. - ЗК6. Здатність планувати та організовувати діяльність, розподіляти час, розуміти важливість дедлайнів, працювати самостійно, дисципліновано, добросовісно, пунктуально, відповідально, безпечно. - Спеціальні (професійні) компетентності (СК): - СК1. Здатність проводити дослідження на високому науковому рівні, застосовувати сучасну методологію науково- правових досліджень, у тому числі методи, специфічні для досліджень у певних галузях юридичної науки. - СК4. Здатність проводити аналіз та інтерпретувати наявні наукові результати з подальшим використанням для вирішення завдань наукового дослідження, у професійній діяльності. - СК5. Здатність використовувати набуті теоретичні знання про наукові теорії, концепції та доктрини, а також практичні уміння і навички при проведенні наукового дослідження, у професійній діяльності. |
Чому можна навчитися (результати навчання) |
В результаті опрацювання змісту навчальної дисципліни аспірант повинен продемонструвати наступні програмні результати навчання (ПРН): - ПРН1. Знати та використовувати сучасну методологію науково-правових досліджень, у тому числі методи, специфічні для досліджень у галузі адміністративного права. - ПРН6. Використовувати теоретичні наукові положення для підвищення ефективності практичної діяльності органів публічної адміністрації. - ПРН7. Проводити аналіз нормативно-правових актів, надавати рекомендації щодо їх удосконалення, розробляти проекти нормативно-правових актів при проведенні наукового дослідження, у професійній діяльності. - ПРН8. Збирати інформацію з різних джерел, проводити її критичний аналіз та відбирати матеріали, необхідні для виконання завдань дослідження, професійної діяльності. - ПРН12. Знати та доцільно/професійно використовувати категоріально-понятійний апарат сучасної юридичної науки. - ПРН13. Брати участь у науковій дискусії, використовувати глибокі знання про предмет дослідження, а також міждисциплінарні знання, для належного обґрунтування й переконливого аргументування власної наукової позиції. |
Види навчальної діяльності |
лекції, практична робота, командна робота |
Критерії оцінювання |
ECTS |
Web-посилання на силабус навчальної дисципліни на веб-сайті університету |
https://www.cuspu.edu.ua/ua/kafedra-derzhavno-pravovykh-dysytsyplin-ta-administratyvnoho-prava/navchalno-metodychne-zabezpechennia/doktor-filosofii |
- Викладач: Соболь Євген Юрійович